lördag 19 mars 2016

Motivation..

Motivation går inte att köpa.
Motivation kommer inte till dig en dag.
Motivation skapar man, genom att börja med små steg.
Alla exakt alla otränade människor känner så i början att allt med idrott är tungt, för jobbigt eller det pallar inte jag.... det är inte så att du vaknar en måndag och går ut och springer ett maraton, det krävs träning.

Börja med små små steg och öka efter ett tag, sätt nya mål för just dig.

Jag är igång igen, jag började gå en liten runda varje dag, gjorde lite knäböj och lite magövningar varje dag tills jag kände nu,Nu behöver jag öka....
Nu är det crosstrainer som gäller denna veckan, nästa vecka är det ut och löpa och redan efter 5 dagar känner jag mig såååååååååå jävla pigg💪👊🌞

Som ni vet sprang jag maraton förra året i Helsingborg👊 men har inte tränat ett skit sen dess och har ungefär 15 kg övervikt nu,  men ni ska få följa med på min resa,  nästa lopp är Göteborgsvarvet 21 maj då ska jag va tränad och klar.... ja det är snart men med mitt pannben går allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar