torsdag 11 april 2013

Det går om man vill!

Jag såg mig själv på ett kort för ett tag sedan, från nyårsafton!
Fick fullkomlig panik, så såg jag ju inte ut i spegeln.....Jag hade ju varit såååå duktig sa ju barnmorskan och alla, jag var ju under 80 kg. Jag har fött mitt tredje barn och vågen visade 96 kg på förlossningen. Jag hade bestämt mig att allt skulle bort, fort. Men något hände på vägen, efter 6månader vägde jag 79 kg och jag blev hemma blind, jag kände mig nöjd! Men sen såg jag den bilden och tänkte stackars dig så ful och fet du är. (om mig själv alltså)
Crosstrainer inhandlades av min älskade man, men tiden räckte inte till;-( jag minska kraven på mig själv och tänkte 10 min om dagen är bättre än ingenting alls och det var det.
Nu när fina vårvädret har visat sig har jag börjat springa, orkade dock inte så långt första gångerna, kände blodsmak i munnen och hann aldrig bli svettig för flåset fanns inte där.. Men nu är jag igång härom dagen sprang jag 6km utan att stanna, det är sååå stort. Vågen visar idag 72kg och jag ska ner,ner, ner....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar